دارالمجانین  (مرکز رهابخشی)
دارالمجانین  (مرکز رهابخشی)

دارالمجانین (مرکز رهابخشی)

آخرین مفر

وقتی کک ها هار میشوند( یا: لطفا گوسفند نباشیم! )

  

گوسفند نباشیم!

 

   

 

یه عده دانشجوی منوّرالفکر از تهرون اومده بودن روستای ما یه هوایی عوض کنن.

فکر نکنید اومده بودن واسه سبزی درختا٬ پاکی هوا یا ...(چرا که جاهای بهتر زیاده! جاهایی که ما تصورشم نکردیم!)

اومده بودن با دیدن اوضاع زندگی ما( به قول خودشون دهاتیها!)٬ به زندگی امیدوار شن! البته من آدم زیاد بدبینی نیستم به همین خاطر نمیگم برای تمسخر ما میان به دهات!

(اگه- دهاتی بودن- اینجوریه آره منم یه دهاتیم . افتخار هم میکنم که صبح تا شب کارهایی انجام میدم که مطمئنم صد درصد در جهت رشد و توسعه  مملکتمه! این حس افتخار واقا لذت بخشه!)

 یه عدّشون که از همون اول دنبال سرویس بهداشتی میگشتن!(از اون لحاظ!) یه عده هم یه جوری دنبال بره ها کردن که انگار تو عمرشون ندیدن! از اون یه عده یه عده ای بره هارو بقل میکردن… 

گوسفندا هم انگار نه انگار که اینا غریبن! 

آزاد آزاد...راحت راحت...! 

اصلا براشون غریبه و اشنا فرقی نداره...! اصولا گوسفند جماعت بیخیال به دنیا میاد و با خیال زندگی میکنه ! به همین خاطره که هیچ وقت فشار خون و بیماری روحی و عصبی و ...نمیاد سراغش!

اما ککها بر خلاف بره ها٬ با غریبه ها رفتار متفاوتی نشان میدهند!

(اگر آزادی رو میخوای برای همه بخواه! مثل رابطه ما٬ بره ها و ککها!)

ککها موجودات رامی هستند ولی نمیدونم چرا وقتی به یه تهرانی سوسول مرفه که از سختی زندگی فقط پیاده روی تا نونوایی رو دیده میرسن٬ هار میشن! تقصیر خودشون هم نیست!

ککها با غریبه ها اصلا تعارف ندارن!

رفتار ککها هم به اون افتخار اضافه میکنه!

این احساس رو در هیچ کجای دیگه ندیدم.نه در اداره### ٬ نه در شرکت$$$ و یا…

البته با چشمام میبینم که با چه گستاخی و بیشرمی به کارهایی افتخار میکنند که همه میدونن که پشیزی ارزش ندارن!

پینوشت: 

ککها موجودات باهوشین…یادم باشه یه کتاب در باره فرهنگ ککی بنویسم… 

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:53 ق.ظ

عجب موجودات باحای بودن این کک ها و من نمی دونستم!:-)

فلفل نبین چه ریزه...!

hoda شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:56 ق.ظ http://www.neghabchi.blogfa.com

اون نظر قبلی بی نام و نشونه مال من بود!
راستی یادم رفت بگم که دهاتی و شهری بودن مهم نیست دوست من انسانیت مهمه، خوشحالم از آشناییتون[گل]

سلام!منم از آشنایی با شما خوشحالم.
بله انسانیت واقعا مهمه

مینا(بهار نیلی) شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:03 ب.ظ http://baharenili.persianblog.ir

چرا گوسفند نباشیم؟.گوسفندها خیلی خوبن.فک میکنم از آدمها بهترن.

:|)

مجید دوشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:09 ب.ظ

سلام
تو به تفاوت طبقاتی اعتقادی نداری؟
من خودم هم دهاتی هستم ولی واقعیت را باید پذیرفت.
تو با یه بچه شهر راحت تر کار می کنی یا یه بچه دهاتی که کلی محرومیت کشیده است و ...
بچه دهاتی اول که باید سعی کنی کمبودهایی که در طول زمان بهش وارد شده پر بشه
اونوقت تا کمکش کردی و به یه جایی رسید برا خودت شاخ و شونه می کشه
نه عزیز
دهاتی دهاتیه و شهری شهریه

سلام
به بودنش؟ البته که معتقدم...همه حرف ما هم همینه..!
در مورد اینکه گفتین:

* تا کمکش کردی و به یه جایی رسید برا خودت برات شاخ میشه ...*

فکر میکنم همه آدم ها (نه فقط دهاتیها!) گاها نمک نشناسی میکنند که البته در این مورد از گوسفند بودن حمایت میکنم تا آدم یا کک بودن!
در مورد این جملتون:

* باید سعی کنی کمبودهایی که در طول زمان بهش وارد شده...*

هم باید بگم یه کسی که به قول خودتون کلی محرومیت کشیده...معمولا در کنارش یاد میگیره که کمبودهاشو خودش رفع کنه و ...(نه اینکه مثل بعضی ها منتظر دیگران بمونه)

البته تو فرهنگ ما روستایی بودن با دهاتی بودن مترادف شده که غلط است...

سلمان دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:21 ب.ظ

بابا جمالزاده !!افرین

!!!
چه عجب ...!!!این ورا...؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد